میزبانی کیش از دومین اجلاس و نمایشگاه شهر پایدار و نخستین نمایشگاه بین المللی کیش اکسپو

دوشنبه 1 مرداد 1403

 

دکتر رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست  هماهنگی این دو رویداد که با حضور جمعی از مدیران و معاونان سازمان و شرکت های تابعه برگزار شد، بر ترغیب گروه های تجاری برای حضور در کیش اکسپو ، برندسازی شهر پایدار و توجه به نیاز مخاطبان در پنل های تخصصی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه سال اول برگزاری یک نمایشگاه باید سنگ بنایی برای سال های آینده باشد گفت: تصویری که از نخستین بار برگزاری نمایشگاه کیش اکسپو ایجاد می شود، در حوزه های تخصصی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ بنابراین تلاش دست اندرکاران بر این باشد که به بهترین شکل انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مخاطبان رویداد کیش اکسپو میهمانان خارجی هستند، لازمه برپایی این نمایشگاه بهره گیری از تیمی قوی و درخور نام اکسپو می باشد.

وی همچنین بر توجه به نیاز مخاطبان در پنل های تخصصی وایجاد بستر مناسب برای حضور گروه های تجاری خارجی تاکید کرد و بیان داشت: اکسپو بستری برای عرضه ظرفیت های تجاری و صادراتی است، بنابراین معرفی این رویداد موجب علاقمندی کشورهای همسایه برای حضور در نمایشگاه خواهد شد.

سرهنگی در ادامه با اشاره به وجه تمایز منطقه آزاد کیش نسبت به دیگر شهرهای کشور برای حضور میهمانان خارجی اظهار داشت: عدم نیاز به ویزا ظرفیتی مطلوب برای مخاطبان خارجی به شمار می رود و پرواز روزانه "کیش ایر" و پرواز 4 روز در هفته "فلای دبی" نیز شرایط را برای حضور آنها با پروازی کوتاه مهیا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمایشگاه اکسپو به دلیل اینکه مخاطبان خاص خود دارد باید از تمام ابعاد، فضایی کاملا متفاوت با دیگر نمایشگاه ها داشته باشد و منتج به انعقاد تفاهمنامه ها و قراردادهای مهم شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در رویداد شهر پایدار که پیش زمینه علمی نمایشگاهی دارد نیز کارگاه های جانبی باید با تفکر و تامل انتخاب و برگزار شود و بیش از معرفی شرکت ها و محصولات مرتبط، برند سازی و آگاه سازی صحیح جامعه در خصوص موضوعات شهر پایدار و توسعه پایدار اهمیت دارد.

رحیم سرهنگی افزود: کیش با دارا بودن تمام ظرفیت های تبدیل شدن به یک شهر پایدار از جمله بکر بودن، پاکیزگی هوا و شهر، عدم وجود ترافیک، فرهنگ غنی کیشوندی و نگاه بلند مدت به مسائل زیست محیطی، می تواند در کشور به عنوان شهر پایدار معرفی شود و ما علاقمندیم  تا علاوه بر برگزاری نمایشگاه برند سازی "کیش شهر پایدار" را نیز انجام دهیم.

وی در پایان بر برپایی پنل ها و کارگاه های تخصصی با حضور افراد به نام در زمینه های توسعه پایدار و شهر پایدار تاکید و برای همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی "شهر پایدار" 17 تا 20 مهر و نخستین نمایشگاه بین المللی "کیش اکسپو" 3 تا 9 آذر امسال در محل دائمی نمایشگاه های کیش برگزار خواهد شد.