رویداد بین المللی شهر پایدار، میزبان کلانشهر های آسیا در کیش

یکشنبه 14 مرداد 1403

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد کیش از تشکیل کنسرسیوم بین المللی هوشمند سازی شهری طی رویداد بین المللی شهر پایدار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، دکترامین میرزایی در نشستی با اصحاب رسانه کیش با اشاره به اینکه محورهای مطرح شده در رویداد بین المللی "شهر پایدار" برای کیش نیز دربرگیری خواهد داشت گفت: ما مدعی هستیم که این جزیره، بین تمامی شهرهای کشور، نزدیک‌ ترین شرایط را برای تبدیل شدن به یک شهر پایدار دارد بنابراین تشکیل کنسرسیوم بین المللی هوشمند سازی با حضور ۲۰ کشور خارجی و همکاری مجمع شهرداران آسیاسی در دستور کار قرار گرفته است.

میرزایی برنامه ریزی برای حضور چشم گیر شرکت‌های دانش بنیان در رویداد بین المللی "شهر پایدار" را نقطه عطفی برشمرد افزود: موضوعاتی چون دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال، بانکداری سبز، جذب سرمایه گذار، حمل و نقل پایدار و خودروی برقی، تامین انرژی و گردشگری پایدار از محورهای اصلی این رویداد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این رویداد بین المللی شرایطی فراهم خواهد آمد که نمایندگان شهرداری‌های کشور با شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی و همچنین با بانک‌ها جهت تامین اعتبار لازم برای اخذ هرگونه قرارداد، مذاکرات مستقیم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه برای تبدیل به یک شهر پایدار نیازمند همدلی و هم افزایی همه جانبه دولت و بخش خصوصی در منطقه هستیم، بیان کرد: شهر پایدار را شهری توصیف می‌کنیم که شهروندان آن تمایل به زندگی دائمی در آن دارند و شرایط یک زندگی ایده آل در آن محیا است؛ در تحقق این امر بخشی از وظایف بر عهده دولت است و بخش دیگر از وظایف را شهروندان و بخش خصوصی بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: دور نخست این نمایشگاه در بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد که پس از یک سال وقفه دور دوم آن امسال برگزار می‌شود؛ هماهنگی مناسبی با وزارتخانه‌های مرتبط جهت برگزاری هرچه باشکوه این نمایشگاه بین المللی انجام شده است؛ در دوره نخست تنها پنج شهرداری در این نمایشگاه حضور داشتند در حالیکه این دوره بیش از ۲۰ شهرداری بزرگ کشور شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد کیش در پایان از برگزاری همایش فرصت سرمایه گذاری و تامین مالی پایدار و کلاس‌های آموزشی در حاشیه این رویداد بین المللی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 20 کشور خارجی رویکرد توسعه را مورد هدف قرار داده است.