امضا توافقنامه بین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و یک شرکت دانش بنیان برای مدیریت پسماند جزیره

جمعه 20 مهر 1403

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در مراسم امضا توافقنامه مدیریت پسماند با یک شرکت دانش بنیان بر توجه جدی به موضوع بازیافت و مدیریت پسماند تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، امین میرزایی مدیرعامل شرکت، در این مراسم اظهار داشت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن چاره‌ای برای مدیریت پسماند جزیره کیش اندیشیده‌ شود و در غیر این صورت به دلیل محدودیت فضای جزیره در بحث دپوی پسماند و نخاله‌های ساختمانی در آینده‌ای نه چندان دور دچار چالش‌های جدی خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بیان کرد: حل مشکلات مربوط به این حوزه یک مطالبه عمومی است و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برای رفع آن تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
میرزایی شرایط جزیره کیش را در بحث مدیریت پسماند شرایطی خاص برشمرد و گفت: بهره گیری از روش‌های عمده به کار گرفته شده در سرزمین اصلی همچون زباله سوزی در جزیره قابل استفاده نیست چراکه گاز حاصل از زباله سوزی می‌تواند بر آب و هوای پاک کیش تاثیر منفی داشته باشد.
دکتر امین میرزایی در رابطه با روش‌های موجود برای مدیریت پسماند در کیش عنوان کرد: طبق توافقنامه ای که با این شرکت دانش بنیان به امضا رسید، پسماند و زباله با راکتورهای خاصی و در یک محیط عاری از اکسیژن بدون گاز خروجی از بین خواهد رفت که با این روش بخشی از زباله‌ها نیز طی بازیافت به چرخه تولید بر می گردد.
وی در پایان گفت: در تلاش برای اخذ قرارداد جهت آغاز اقدامات عملیاتی هستیم.

گفتنی است این توافقنامه طی برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار به امضا رسید.