تولید ایرانی با امکان دسترسی به بازارهای جدید در خاورمیانه

خودکفایی در صنعت بسته بندی و تولید 67 درصد مواد اولیه دارویی مورد نیاز کشور

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۲ بهمن ۹۷ در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش، در مورد هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه تقویت تولید ملی با امکان دسترسی به بازارهای جدید در خاورمیانه است. شرکت های خارجی هم که در این نمایشگاه از آنها دعوت به حضور می‌شود شرکت‌هایی هستند که خدمات مربوط به نوسازی صنعت و تکنولوژی‌های نوین برای تولید قوی‌تر و بهتر به شرکت‌های ما ارائه می‌دهند. 

وی افزود: ما از شرکت های خارجی فعال در حوزه تجهیز کارخانه و ساخت ماشین آلاتی که در ایران تولید نمی شود، دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه شرکت کنند. همچنین از شرکت‌های ایرانی در حوزه مواد اولیه دارویی، حوزه بسته بندی و شرکت‌های پخش دارو و فعال در حوزه‌های نوین دارورسانی و شرکت های تجهیزات داروسازی و تجهیزات بسته بندی دعوت می کنیم که حتماً در این نمایشگاه شرکت کنند. چرا که این رویداد علاوه بر تمام امتیازات ذکر شده می‌تواند چشم‌انداز بسیار مناسبی برای توسعه کسب و کار آنها در آینده ترسیم کند و در عین حال می‌تواند یک جامعه مطالعاتی خوب برای آنها باشد، از این جهت که ببینند در آینده بهتر است چه رویکردی داشته باشند و در چه بازارهایی سرمایه گذاری کنند. 

اختراعی در ارتباط با وجه تمایز این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های حوزه دارویی در کشور، گفت: ما تاکنون نمایشگاهی که به طور تخصصی متمرکز بر صنعت داروسازی باشد نداشته‌ایم. نکته اصلی اینجاست که در یک نمایشگاه تخصصی آنچه که شرکت ها را به گرفتن غرفه ترغیب می کند حضور بازدیدکنندگانی است که بازار هدف آنها را تشکیل می دهد. در حالی که طراحی و سیاستگذاری سایر نمایشگاه های صنعت دارویی کشور به گونه ای است که به تمامی اصناف دارویی از بخش تولید کنندگان مواد اولیه تا بخش محصولات نهایی(finish product) غرفه داده می شود و بازدید کنندگان نمایشگاه از طیف داروسازان و پزشکان هستند که در واقع هیچکدام آنها مخاطب غرفه داران نیستند. اما در نمایشگاه «فارماپک» ما این مشکل اساسی را به طور کامل حل کرده ایم. یعنی کسانی که در این نمایشگاه غرفه می‌گیرند شرکت هایی هستند که می‌خواهند خدماتی به شرکت های داروسازی ارائه دهند و کسانی که به عنوان بازدید کننده شرکت می‌کنند از جمله تورهای تجاری که از سراسر خاورمیانه برای بازدید حضور می‌یابند، کسانی هستند که دارو تولید می‌کنند.